[ČESKY] [ENGLISH] [DEUTSCH][PO NAŠÉM]
Studio ŠOPA
Menu
Aktuální články
Poslední komentáře
Hledání

Příprava

Příprava – jak co nejvíc oškubat studyo o jejich výdělek

Mockrát popsané, mockrát probrané na fórách.....

Aj, ale preca si dovolím nekolik rad, a lebo spíš postrehů ze studya, tu popsat.

· Rada prvá: ťaško na cvičišťu - lachko na bojišťu:

Svoje piesničky sa snažte mnět co najvíc natrénované. Ve studyu skoro dycky dojde tréma, iné cimry... Čím víc sa strihá, opakuje a sůstredí sa na nejaků vjec, která nende a nende, zabijá prirozenosť a dravosť záznamu. Proto trému nechte doma. Zamknůt nekam do trezora a basta fidly. 120% ve skušebně = 100% ve studyu.

· Rada druhá: mnět dobře zeštělované inštrumenty: tu bych to rozšaltrovau do nekolik skupin. Tady aš tak moc neplatí za moc peněs, moc muziky.. Dobre zeštelovaný a naladěný inštrument može hrát a znět lepší, jak nezeštělovaný inštrument za moc penáz!

a) sólofky a basky:

nové struny si nenechávajte až na studyo. Uplně nové struny pěkně cinkajú, majú supr zvuk, ale asi tak po dvoch trech hodinách uš né.. Može se stat, že přes deň sa změní zvuk tak, že sa nebude líbit. Takže struny natahnůt aspoň týdeň pred studyem. Pozor: každé vymněnění strun = preladění inštrumentu na oktávách !!!! Inštrument by mněl ve studyu ladit. Takže natahnůt struny a doladit oktávy, alebo, a to je asi najlepší, zajít s inšrumentem k nejakému majstrovi, kerý šteluje kytary ať dá inštrument do rychtyku, taký komplet. Zeštěluje Vám krk, oktávy, vyškube špatné pražce, vystríká potenťáky, atd..... výde Vás to nastejno, jak gdyby sme to štelovali tady v hodinové taxe studya, ale práca od majstra je práca od majstra a pres to nejede vlak.

b) bubny:

to samé, co u strun na kytarách, je aj o blánách na bubnoch. Nenechávajte výměnu na poslední chvílu (deň dva pred studyjem), ale aspoň týdeň mět blány natahnuté, aby si "sedly". Po nových skušenosťách Vlasťa doporučje dva týdně!. Gdyž sú novje natahnuté, furt sa rozlaďujú aj při natáčání jednej piesničky!

Co sa týká naladění bubnů: gdyž bubny neumíte ladit, poproste nekoho, kdo to umí poštelovat a poradí Vám jak na to, alebo ich zrovna naladí. Gdyž ani táto možnosť néni, bubny Vám naladíme gdyš tak aj ve studyu. Ať je to tak alebo tak, na bubnoch by nemnělo nic vrzat (kijanka), drnčat (povolené šrůpky na korpusoch).... to všecko bývá čut.

c) dechové inštrumenty:

inštrument by neměl mět bársjaké pazvuky, treba by nemněly cvakat klapky (železo o železo), nemněl by ucházat falešný luft a tak... Inštrument by mněl také ladit.

  • Rada tretí: kytarové a basové aparáty:

Toš to je kapitola sama o sobě. Furt je tu jakésy mylno, že aparáty, kerých moc néni a sů drahé, hrajů tak jak ich člověk čuje z céreček.. Néni to aš zasej taková pravda. Dám sem otkas na velce zajímavé stránky, kde sa nad tůto problematyků majstri Hyenik a Pedro DeLuxe pozastavili (tady na horňácku sů fšecí majstri co na neco hrajů). Na týchto stránkách projektu Paladran sa dovíte moc věcí okolo kytarových aparátů.

Shrnuté do pár vět: fakticky je to o tem, co hrajete, jak hrajete, jak je poskládaná piesnička…. Bárs jaké aparáty chců "svoje". Treba.: gdyž je člověk zvyknutý hrát na Marshall JCM 900, bude asi čučat jak reaguje na jeho hru treba Mesa/Boogie Mark IV. Proto je skoro furt najlepší si sebů vzít do studyja aparát svůj, na kerý ste zvyknutí. Najvěčí vlif na koncový zvuk má bedna. Tá mnění najvíc z celého retazca koncový zvuk.

Úplně najhorší je to u aparáta na basku. Tu fakt najvíc záleží na majstrovy, co strůhá basku. Baska je sviňa citlivá. Dobrý škrabot sa dělá najvíc rukama. Potom aj inštrument, fyzika tu funguje na 100%. Čím je baska věčí, má důhý tón, hrubý bas... Aparát temu škrabotu dá enom ten "punc".

 

  • Rada štvrtá: čím vjecéj, tým vječí:

Toš to je kapitola také sama o sobě. O co vlasně yde? Čím vjecéj dobrot dovezeš (banánky v čokoládě, kindr vajica, krofky....) tým budeš mět vječí slevu.... cirka 10-15%. A gdyž pošleš svoju nahráfku, toš sa na to podívám po večeroch a nemosíš pak za to platit v normální hodinovej sazbě ve studyu. A gdyž budeš furt otravovat (najlepší tak 1 - 2 měsíce před studyem), dosáhneš teho, že uděláme moc věcí eště pred natáčáním a ešče k temu zadarmo, aby zme ťa měli z krku.


 

 

Shrnuté do jednej věty: Fšecko je to na luďoch, jak pristupujů k bárs jakým aparátom.